MANAGEMENT SYSTÉMU KVALITY QMS - CERTIFIKÁT ISO 9001 (2015)
Jedná sa o najžiadanejšiu, najznámejšiu a najviac používanu normu. Je určená všetkým firmám od malých, stredných až po tie najväčšie korporácie. Možno ju dokonca využiť aj v oblastiach podnikania.
Norma stanovuje jednoduchú zásadu, kedy vedenie firmy stanoví svoje ciele a plány v oblasti kvality svojej produkcie, a tieto sú postupne pomocou nastavených procesov realizované, pričom účinnosť týchto procesov je meraná a monitorovaná, aby spoločnosť mohla prijať účinné opatrenia na zmenu. Norma sa zaoberá princípmi riadenia dokumentácie, ľudských zdrojov, infraštruktúry, zavádza procesy komunikácie so zákazníkmi, hodnotenie dodávateľov, meranie výkonnosti procesov a tiež interné audity za účelom získania spätnej väzby.
VÝHODY PRI získaní certifikátu ISO 9001 (2015) QMS:
- Udržanie stálej vysokej úrovne výrobného procesu, a tým aj stabilnej a vysokej kvality poskytovaných služieb a výrobkov zákazníkom;
- Možnosť optimalizovať náklady - zníženie prevádzkových nákladov, zníženie nákladov na nekvalitné výrobky, úspora surovín, energie a ďalších zdrojov;
- Navýšenie tržieb, zisku, trhového podielu aj spokojnosti vlastníkov pomocou efektívne nastavených procesov;
- Možnosť získania najnáročnejších zákazníkov a možnosť získania nových zákazníkov vďaka poskytovaniu vysoko kvalitnej produkcie;
- Možnosť zúčastniť sa výberových konaní o veľké zákazky predovšetkým v štátnej správe;
- Skvalitnenie systému riadenia, zdokonalenie organizačnej štruktúry organizácie;
- Zlepšenie poriadku a zvýšenie výkonnosti celej organizácie;
- Zvýšenie dôvery verejnosti a štátnych orgánov;
- Vytvorenie systému pružne reagujúceho na zmeny požiadaviek trhu, jednotlivých zákazníkov, legislatívnych požiadaviek aj zmien vo vnútri organizácie (napr. pri zavádzaní nových technológií, organizačných zmien a pod.)